Snö och blåst

Idag har det varit väldigt jobbigt väder med massa snö och blåst jätte mycket.  Men vi har haft ganska roligt idag ändå. Alex och jag åkte även lite bräda sista timmen innan liftarna stängde. Gick faktiskt ganska bra tillslut och  jag lyckade åka uten att trilla :P  Måste dock träna lite mer så jag kan åka i dom större backarna :)

SÄLEN

Då var vi äntligen framme i sälen :)

.

Ligger fortfarande i sängen, men måste gå upp nu om jag ska hinna äta lite frukost och duscha. Har lunchen i stallet så ska va där runt 12,  Sedan är det us möte vid 13.30. Ska även rida Celine i eftermiddag, så kommer va i stallet hela dagen i dag med.

Igår red jag Bilbo förförsta gången på 1½ vecka, han gick faktiskt ganska bra. Dock var han pigg och bockar i galoppen, men det blir han när han har stått.

Stallet

Blev inte att jag gjorde något med Bilbo idag heller, men tog av honom täcket och ryktade av honom i alla fall. Satt även upp på Celine som var ganska pigg idag, men hon var duktig och jag kunde skritta på henne utan att någon höll :)  Ska skritta henne imorgon med, vi får se om det går lika bra:)

Nu ska jag sova, hoppas jag sover lika bra inatt, för har sovmorgon så då är det ju skönt om man kan sova utan att vakna 100  ggr :)

Godnatt<3

05-01-11

Då va hästarna utsläppta och nästan allt klart i stallet. Det är väldigt smidigt nu när det bara är 3 hästar istallet :)  Men det skulle visst komma och kolla en idag som ska ha 3 hästar där isåfall och då blir det fullt stall igen. Det är både positivt och negativt. Men vi får ju mindre pass i veckan och det e ju bra :)

Var och provade ett par "nya" pjäxor när vi var klara i stallet. Så nu har jag ett par som passar bättre än mina gamla:) Så nu längtar jag till sälen. Känner mig mycket bättre idag också, plus att jag sov jätte bra inatt utan att hosta och vakna 100 ggr :)

SNÖÖ

Idag har det kommit ännu mer snö och på torsdag ska det snöa jätte mycket. Väldigt tråkigt att man är sjuk så man inte kan åka lite skidor innna vi åker till sälen. Fast så länge jag blir frisk till söndag så får jag väl va glad:) Inte så kul att åka till sälen utan att kunna åka skidor :/

Hästen fick vila idag med för hade inte så mycket tid så fixade bara stallet. Men imorgon har jag både morgonen och middagen i stallet så då ska han få röra lite på sig. Får se om jag orkar ta malou, ska nämligen sitta lite på Celine också.

Har även varit i vetlanda idag och träffat syrran.  Blev lite fika hemma hos henne och sedan drog vi ner på stan. Så nu är jag väldigt trött, ligger i sängen och kollar på tv och funderar på om jag ska hämta min Ben & jerry´s :)



Får bli en "gammal" bild på Bilbo bus:)

3/1-2011

Usch nu vill jag bli frisk!!  Var på sjukhuset idag och kollade så jag inte hade lungininflammation och öroninflammation. Men det var ingen fara, fick hostmedicin. Dock trode jag att den skulle lugna ner hostan så jag skulle kunna sova, men istället hostar jag som en idot just nu :S Men det blir väl för hoppningsvis bättre.

Idag har jag även suttit på Celine som skötte sig väldigt bra:)  Sedan släppte jag och Jenny Malou och Bandolera i riduset, snacka om att dom är galna :p Jag ska ju inte rida än eftersom att jag fortfarande inte är frisk, så då får man se till att dom rastar sig lite själva :)  Bilbo har stått en hel vecka nu så ska försöka longera honom om jag orkar imorgon. Vore bra om han fick röra lite på sig innan jag åker till sälen då han kommer få stå då med!

Det har även varit lite mycket i stallet nu. SUCK!  Det är så typiskt att allt ska hända när man är sjuk och inte har någon ork. För det första så frös vattnet sönder i stallet här om dagen så det blött i hela stallet. Sedan har två hästar flyttat så nu är vi bara tre kvar. Det innebär bl.a att vi har gått fårn 5-6 pass i veckan till 9 pass, sedan blir det ju mycket kallare i stallet om nätterna. Menmen det är bara att bita ihop och göra det bästa av det :)

Ne nu ska jag försöka sova snart om hostan kan lugna ner sig. Ska nämligem köra min bror till stan på morgonen för han har uppskrivning på körkortet!

Nattinatti <3

RSS 2.0