30 juli 2010

Godmorgon:)
Nu har jag ätit frukost och väntar på att vi ska åka till grönalund:)  Just nu sitter jag ute på balkongen och njuter av det fina vädret. Dock blåser det jätte mycket här eftersom att det ligger precis vid vattnet så det e skönt att balkongen är inglasad:) 


<3

Trafik, vägarbete & Regn!

Nu börjar vi närma oss stockholm. Det är mycket trafik och vägarbeten lite här och där + mycket vatten på vägen nu. Så det går inte så jätte fort just nu! Tur man har datorn:)

Stockholm :)

Då var man på väg till Stockholm:)  Vi är snart i Norrköping. Vädert är ju inte det bästa idag, men va spelar det för roll när man ändå sitter i bilen. Bättre med regn än stekande sol när man ska åka långt. Är lite ledsen för att lilla Alex inte kunde följa med för att hon jobbade idag och imon:/  Lite synd eftersom att hon så gärna ville följa med.
Har oxå fixat så att jag har internet hela tiden, både i bilen och uppe i stockholm+ att jag var och köpte en sak så jag kan ha laddaren i dator i bilen:)  Kostade nästan 700:- men det va det värt eftersom att det e bra att ha när man åker till sälen och sitter i bilen 8 timmar:)






<3

..

Då har denna dagen också gått och jag har inte gjort ett skit. Men i morgon åker vi till stockholm och kommer hem på lördag:)  Ska bli skönt att komma iväg lite och inte bara sitta hemma hela dagarna. Börjar även jobba på Måndag som är mindre roligt, men det är ju bara en vecka och sen är jag ledig igen:)
Nu böjar jag bli hungrig så ska kanske gå och äta ngt och sedan krypa ner i sängen och kolla på film. Måste börja gå och lägga mig lite tidigare så man inte är helt död dan efter. Jobbigt att blörja jobba fm om man är van att va upp länge och sova halva dagen:P





<3

28 juli 2010

Tjo!
igår var jag med Alex, hon jobbade mellan 12 och 16.00. Så vid 15.00 lånade jag hennes mammas cykel och cyklade in till långanäs för att fika hos henne och sedaan cyklade vi hem när hon slutade. När vi kom hem åkte vi hem till mig och gick ut och gick en sväng i det fina vädert. Sedan Sjöng vi lips hela kvällen.

Idag sova jag jätte länge så har inte hunnit göra så mycket, har i stort sätt bara varit ute och sprungit en runda. Sancka om att jag måste börja tränan lite mer, har verkligen jätte dålig kondition. Men måste försöka ut och springa, gå eller cykla en runda varje dag nu. Man mår ju mycket bättre av det oxå:)

Vi skulle ju åkt till stockholm idag, men eftersom att det va så fint väder idag så åker vi imorgon i stället:) 


27 juli 2010

Äntligen är det lite fint väder :D  Sitter just nu ute på altanen och lyssnar på musik.  Men nu gick solen i moln och då blir det kallt direkt.
Igår kväll/natt var jag med Alex. Mamma hade även bjudit hit några,  så vi åt god mat och sjöng Lips hela Natten typ. Mycket rolig kväll :) 
Idag skulle Alex igentligen va ledig för att det skulle bli dåligt väder, men när vi vaknade så va det ju självklart fint väder och då skulle hon ju sjölvklart jobba:P  Men tänkte att jag skulle cykla ut till långanäs och fika med henne och sedan cykla hem men henne när hon slutar.
I morgon ska jag och familjen upp till sthlm och hälsa på hos pappas syster:)  Hoppas att det blir fint väder när vi är där bara, för vi ska troligen gå på grönalund oxå :)  Har lixom inte varit där på 10 år, och då vågade jag ju inte åka något. Haha men tänker jag åka allt:D 




<3

25 juli 2010

Idag har jag varit och tävlat. Det gick inget vidare men det kan ju inte alltid gå jätte bra heller. Men i alla fall så var hon jätte fin på framridningen och på framhoppningen hoppade hon faktisk ganska fina språng så är inte jätte besviken att det inte gick så bra inne på banan. Sedan har det ju regnat hela natten och dagen så banan var jätte dålig. Men det hade i alla fall gått bra för Hanna som oxå var där och tävlade idag:) 


<3

Regn

usch va tråkigt att det ska regna hela tiden. Skulle ridit tosca lite men eftersom att det regnade jätte mycket och hon va jätte blöt fick hon vila i stället. Men i morgon blir det tävling och då hoppas jag i alla fall att det blir lite uppehåll. Neh nu ska jag gå och duscha och sedan krypa ner i sängen och glo på film :P
Kommer nog lite bilder imorgon från tävlingen förhoppningsvis:)



<3


24 Juli 2010

Godmorgon!

Nu ska jag snart åka och hämta Christine för att köra henne till Tranås. Efter det så åker jag vidare mot Kisa för att rida Bilbo och Triton:)  Ska även stanna till och kolla lite på ponnytävlingarna i Pinnarp och anmäla mig tills imon på Tosca:)



<3

Lalalalala...........

Usch, kan det inte bli varmt och fint väder igen.. Det finns ju i stort sätt inget att göra, har bara kollat på tv och suttit vid datorn hela dagen. Mamma och pappa kom hem vid 17.30 och hade köpt med sig pizza från stan till mig. Vid 18.30 åkte jag till Christine för att rida Tosca. Men blev att jag följed med henne in till eksjö först för att köpa godis:P  När vi kom hem så red jag dressyr på Tosca och Christine skulle longera Flyer. Tosca skötte sig faktiskt väldigt bra, måste bara jobba med galoppen lite så blir det nog jätte bra :) På söndag blir det tävling i Kisa, vi startar nog 1,05m.
Imorgon ska jag  köra Christine till Tranås, efter det så blir det att jag åker en sväng till Kisa och rider Bilbo och Triton.


Godnatt:)

<3

Fredag

Tjo.

Igår var jag med Christine hela dagen. Dagen betod av Shoppning i vetlanda, fika, va inne på persö med flyer, kvällsdopp och MYCKET skratt:D<3 
Idag har jag inte gjort så mycket, har i stort sätt bara städat eftersom att mamma och pappa kommer hem från Öland idag. Så det e väl bäst att det är fint när dom kommer hem. 

Här kommer lite bilder från när jag hoppade Flyer igår=)




Hehe, det gäller att hålla i sig när han gör så här :P


Men han börjar tycka det e roligt att hoppa nu, och e inte lika töntig :)




Så duktig:)


Han hoppade hela 85 cm idag :)






<3

Nu e jag hemma från....

Nu e jag hemma från stan och det verkar som att dom ska ut på sjön lite senara:/  Så jag lär inte hinna följa med ut efetrsom att jag ska på bio ikväll:)  Så det blir väl att jag sätter mig och läser lite i min bok istället. Kanske ska passa på att sola lite oxå nu när det e så fint väder.


Fint väder

Godmorgon=) Iadg är det jätte fint väder ute. Så vi kanske ska ut på sjön och åka vattenskidor och ring, men det  e inte säker. Nu ska jag i alla fall in till stan lite snabbt, och sedan får vi väl se vad dagen har och bjuda på.

puss

20/7

Oj va dålig jag har varit på att blogga:P  Men har inte orkat helt enklet!  Men i alla fall så har jag jobbat två veckor (26 & 27) på sapa.  Så nu har jag varit ledig en vecka och har två veckor kvar. Sedan blir det 1 veckas jobb till och sedan vet jag inte vad jag ska göra. Måste skaffa ett jobb i alla fall så man får lite pengar.

Nu när jag har varit ledig har jag mest tagit det lugnt och umgåts med vänner. Har även varit och ridit Tosca och Flyer lite:) Från början va det meningen att jag skulle upp till Kisa och va där några dag och rida alla små hästar där. Men så fick jag aldrig tag i henne så då fråns i slutet av veckan och då hade hästar na visst haft lite semester, så får se om jag åker upp ngn dag denna veckan i stället. Jag skulle även tävlat Fröken på lördag men eftersom att dom inte kollat tänderna än så blir det ingen tävling heller. Som det känns nu kommer det inte bli ngt 5 års championat heller för vi har ju bara varit ute på 1 tävling :/ 
Men nu ska jag  försöka sattsa lite mer på Tosca och ut och tävla lite med henne istället.  Det har ju faktiskt gått ganska bra på dom tävlingar vi varit ute på:)  Så den 6 augusti blir det tävling i Eksjö och då ska vi bara starta 110cm så får vi se hur det går:) Det är ju även tävlingar för häst i kisa på söndag och är väldigt sugen på att åka dit och hoppa 105cm på henne, men det är inte bestämmt än!

Lite som händer denna veckan: I morgon ska jag på Bio i jkpg, Åka vattenskidor ngn dag eftersom det inte blivit av än, Rida Tosca, upp till kisa? om jag får tag i Anna och kasnke Tävla på söndag, annars blir det bara att åka upp och ta kort på Hanna som ska va med och tävla :)









<3

RSS 2.0