Hoppträning

Nu ska jag snart åka in till persö för att hoppa Bandolera:) Hoppas att det går lika bra som det gjorde i slutet förra gången:)  Måste bara få henne att konsentrera sig på mig och inte allt runt om :P  Skriver hur det gick när jag kommer hem kasnke...

SÖNDAG

Oj nu var det väldigt längesedan jag bloggade:P  Har varit sjuk och så har jag inte haft ork eller tid att blogga. Men tänkte jag att jag skulle berätta lite vad jag gjor denna vecka.
I onsdags var jag på hoppträning som gick jätte bra :)  Hoppade först Fröken som var som en kanon kula men hoppade jätte bra sista rundan när vi hoppade bana:) Tord tycker det går jätte bra och man får ju ha lite överseende med att det faktisk är lite överkurs det vi gör. Sedan hoppade jag Kung Triton som var jätte duktig, han har inte hoppat på ett halvår så vi tog det ganska lungt. När vi red framm var han jätte fin, galoppöppnorna satt som en smäck:D ock lika så dom i trav. Vi avslutade med att hoppa en bana på 1m som även det gick väldigt bra. Tord tror att han kan bli jätte duktig när han får komma igång och hoppa lite mer igen.
Sedan har jag varit i jkp och shoppat lite. Det blev bland annat ett par nya ridvanat, ridbyxor och en klänning till studenten:)
Har även varit hos Otto och hjälp dom med att sitta på en 3 åring, så blir att hjälpa till lite med den:) Deras hemsida: www.qvillestuteri.se
I fredags och igår var jag med Alex, vi var i vetlanda och gick i lite affärer. Sedan har vi tagit lite kort mm.
Idag har jag varit på persö och kollat på dressyre. Rebecca Andersson var med på Camomill, det gick jätte bra och dom kom 4:a i LA:3 :D  Grattis till dom :)
Nu har jag nästan läst ut min  bok och skrivit färdigt mitt arbete som ska va färsigt:P Nu är det bara lite biologi som ska pluggas innan jag ska sova.

Här kommer lite bilder från veckan:)

Klänningen jag ska ha på studenten


Mina ny ridvantar


Alex och Jag


Becca och Millan

sjuksjuksjuk

Nä nu vill jag bli frisk, har bara varit sjuk två dagar. Men är redan trött på denna skiten:(  Längtar tills onsdag för då blir det hoppträning med Fröken och kanske Triton:)  Så då måste jag va frisk:P  Men ska inte göra ett skit idag och imon utan bara vila.

SJUK

Usch, trot jag börjar bli sjuk:/  Har ont i halsen och trött i hela kroppen.
Har varit i Jkp idag, var inne på Charlies och provade ridbyxor och kavaj. Måste köpa en kavaj om jag ska starta reg.tävling med Fröken och så går ju 5-års championatet regionalt.
Köpte även en klänning som jag ska ha på studenten:) På tal om det så är det inte ens en månad kvar tills jag tar studenten och fyller år:D

Tosca

Har tävlat idag och det gick faktiskt ganska bra, fick 8 fel. Hon blev lite lång och kom för nära på 6:an och 7:an, men annars hoppade hon bra :)  Är i alla fall nöjd. Får se om det blir någon mer tävling framöver, ska försöka starta 110cm i sommar om det blir några bra 1m rundor först. Skulle ju tävlat Fröken imon men deras ridbana var full av vatten så det bli någ att tävla henne den 23 istället. Men då hinner jag med en Tord träning till i alla fall:)
Vill ut och tävla med min lilla Bilbo oxå:)  Nu när han inte är så töntig längre:P  Men man ska ju kunna få hem honom från tävlingsplatsen oxå, så jobbgt att det går lasta honom hur bra som helst hemma men inte borta när man ska åka hem igen:( 
Nehe nu ska jag förhoppningsvis äta snart för börjar bli jätte hungrig, har bara ätit lite havregynsgröt och en macka idag. Så det är nog dax att äta något. Till efterrätt får det bli BEN&JERRY`S :D

Finaste Bilbo<3

Hoppas jag kan va med på Ehsk´s  tävling i juni med lilla Bilbo :)

.-

Glömde datorn hemma så har inte kunnat blogga något nu när jag varit på praktiken. Så får skriva lite nu vad jag gjort.
Igår red jag ut på Bilbo och Kung triton, löshoppade söta fröken som var jätte duktig och hoppade 125cm och sedan red jag Toby på banan men det gick inget vidare för han blev så stressig och jobbig i slutet.  Idag Hoppade jag Bilbo som var jätte duktig, hade lite gymnastikhoppning och avslutade med ett räcke på 1m. Gymnastik hoppade även med Triton, hon var jätte duktig:)  Det är verkligen en jätte mysig häst asså.  Man kan ju hoppas att man kan övertala mamma och pappa att vi ska köpa honom :P Ska va med för Tord nästa vecka, så får se vad han säger om honom.
Ska snart äta och sedan åka och göra iordning Tosca inför tävlingen imon, hoppas det går lika bra som förra gången:) Skulle även tävla Söta fröken på söndag, men pga att deras ridbana är täckt av vatten typ så är den instäld:(


KUNG TRITON










Praktik idag

Ska till praktiken sen, men ska bara vänta tills posten kommer för mina nya ridstövlar kommer förhoppningsvis idag:D Hoppas bara dom passar.
Sen blir det att åka till Kisa. Ska bli roligt att pova den nya hästen:D

<3

Nu blir det Ben&Jerry`s


Onsdag

Fint väder blev det i alla fall:)  Känns ju helt fel att det snöar denna tiden på året.

Idag var jag hos tandläkaren och det var inte så kul, för ska tillbaka dit och laga två hål. usch hatar att laga hål i tänderna :(   När jag var färdig hos tandläkaren åkte jag hem till min lärare för där var hovslagaren och jag skulle få prova på att sko en häst. Det va ganska roligt och inte så jätte svårt faktiskt. Så nu vet jag hur man slår på en tappsko i alla fall:)  Sedan tömkörde jag även lilla Lexie som var jätte duktig.
Jag var även och red Tosca efter skolan, hon skötte sig bra tycker jag. Sedan hoppade jag upp på Flyer och tog några språng  med honom och han va jätte lung och fin, hoppade säker 70cm  utan problem. Så skönt om han börjar tycka det e lite roligt igen.
Imon ska jag upp till Kisa och praktisera. Ska nog hoppa Bilbo på terrängbanan och så har det kommit en ny häst som heter Kung Triton, En valack på 158cm som visst va jätte duktig inom hoppning så om jag tycker om homon kankse jag får låna honom :)  Anna trodde i alla fall att det var en häst för mig.

Godnatt.

Nu ska jag gå och sova för e jätte trött.  Måste ju orka gå upp imorgon eftersom jag ska va hos tandläkaren kl:07.30

Hoppträning

Hoppträningen med Bandolera gick verkligen jätte bra:D Så eftersom hon va så duktig hoppade vi inte allt utan slutade när det gick som bäst:) Men nästa gång ska hon få hoppa lite mer, om hon sköter sig lika bra förstås:P Ser fram emot att få tävla den lilla pollen i hoppnings en :)

Nu har jag precis duschat och tänkate att jag skulle läsa lite om 5 och 6 års championat för häst och ponny eftersom jag inte gjort det än :P Men det är inte så jobbigt att läsa om det eftersom att jag troligen ska va med på fröken på 5-års championatet i år så är det ju bra att läst lite om det.
Imon ska jag till Tandläkaren och det ser jag verkligen inte fram emot:/  Hoppas inte jag har några hål bara. Efter det ska jag åka hem till min lärare för att få prova på att verka en häst för första gången. Vill lära mig det och sedan kunna slå på tappskor oxå:) Sedan blir det kanske att rida ngn av hennes hästar oxå om det blir tid över.

REEEEEGN

Usch viket himla väder det blev:(  Tänk va skönt det skulle va om det bara regnade på nätterna:P 
Ska snart iväg och rida lilla Tosca men det får ju gärna sluta regna :) Menmen man kan väl inte hoppas på för mycket så det blir väl regnkläder på.

Frukost

Har precis ätit lite frukost, och nu kollar jag på tv. Men måste väl ta och göra lite skolarbete i stället, har en bok som jag måste läsa ut och sedan skriva om en svensk författare, göra färdigt mitt arbete om moln + att jag måste skriva om syrets kretslopp och så ska jag läsa lite om dom olika championaten det finns för hästar och ponnyer. Så detta är väl va jag ska ägna dagen åt tills jag ska åka och rida Tosca.

Hoppning med Toscii.

Nu har jag varit och hoppat Tosca på persö:)  Hon var lite seg i början men kom igång mer mot slutet. Det börjar bli mycket roligare att rida den hästen nu när hon börjar bli lite positiv när man rider henne.
Idag tränade vi mest på att hon skulle hålla bjudningen i kombinationer, och det gick faktiskt väldigt bra=) Hon hoppade en kobination på 1m med ett galopp språng utan problem, när den låg på 110-115cm segade hon ihop lite och stannade, så då tog vi det igen och då hoppade hon över förta men rev bakbommen så då avbröt jag och tog det en gång till och då hoppade hon hela, fast med två galoppsprång:P  Hon behöver bara lära sig att galopera på lite och inte hoppa så mycket rakt upp och rakt ner efter utan tänka mer framåt över hinderna. Men jag är vädig nöjd med henne idag i alla fall:)
Imon blir det att hoppa Bandolera för sofie, undra hur det kommer gå :P  Men det går nog bra, så länge hon svänger när jag ber henne svänga:P kan va lite jobbigt på den fronten ibland XD



...

Kom nyss hem från skolan och nu har jag precis ätit lite mat:)   I skolan hände inget spec..  hade bara svenska och idrott. Nu ska jag fixa lite innan jag ska åka och hoppa Tosca, men skriver nog sen hur det gick:)


SOOOOL

Idag har det varit jätte fint väder och det gillar vi:D  Så idag har jag varit och ridit Tosca, hon va kanske inte på det bästa humöret men hon gick hyfsat bra i slutet i alla fall. Imon blir det att åka och hoppa henne lite inne på persö inför tävlingen på lördag:)  När jag kom hem skulle jag hjälpa till och måla lite och så har jag tvättat bilen.
Nu har jag precis färgat håret så jag slipper den fula utväxten:P  Denna veckan som kommer blir det mycket ridande och hoppning:) 

Min Vecka:

Månadg: Skola och hoppa Tosca
Tisdag: Va hemma och göra läxor och sedan hoppträning på Bandolera
Onsdag: Skola
Torsdag: Praktik
Fredag: Praktik
Lördag: Hopptävling på Tosca
Söndag: Hopptävling på Söta fröken


RSS 2.0