Då va det dax för jobb igen!

img_1760 (MMS)

Då va det dax för jobb igen!


Är på väg till Christine just nu för att s...

img_1570 (MMS)

Är på väg till Christine just nu för att sedan åka till Eksjö och festa:)  hoppas på en riktig trevlig  kväll :)


En lång dag!

Idag gick jag upp kl 04.00, hade nämligen ingen lust att stressa första dagen till jobbet:P  Jobbade 6-14 så det är ganska skönt att börja med Fm :)
Har varit i stallet nu ikväll. Red Malou som skötte sig bra och var mycket piggare idag:) Igår känndes det nästan som hon va sjuk nämligen men idag va den piggelin igen:)

Ne nu ska jag sova om jag ska orka gå upp!
Godnatt

Tävling

Igår och idag har jag varit och tävlat i Forserum. Igår hoppade jag vesslan i 110cm, rev sista hindret i grunden så det va lite surt:) Idag hoppade jag Bandolera 110 och 120 cm. I 110 så rev hon ett plank då hon kollade i sista sekund på det och fick inte med sig benen :P  Men annars var hon super duktig:)  I 120 va det lite mitt fel för blev en lite för svår sväng då jag glömde bort att hindret kom så fort om man inte höll ut ordentligt. Så fick lägga på pisken för att få med henne då hon nog blev lika förvånad som jag:P  Men hon hoppade i alla fall även om bakbommen åkte ner :)  Så är riktigt nöjd med helgen!
Ikväll ska jag bara ta det lugnt för imorgon kl 06.00 börjar jag jobba:)




Regn hela dagen

Skulle ridit ut idag på morgonen men eftersom att det var så dåligt väder så orkade jag inte. Men red dressyr i ridhuset på Bandolera nu ikväll och det gick la bra vissa stunder. Men det är bara att fortsätta att träna i dressyrsadeln så blir det nog bra tillslut:) Längtar i alla fall till söndag då det blir tävling i forserum med henne:)

Ne nu ska jag sova om jag ska orka gå upp tidigt:)

GODNATT (:

God morgon

Ska snart åka till stallet och rida Malou:) Dock är det sjukt kallt ute, vill inte att sommaren ska va slut:/  Skulle va väldigt skönt att åka till ett varmare land just nu, men det får vänta några månader så kanske det blir av..
Igår var jag i alla fall på Liseberg, som va jätte roligt :)  Resan dit va ganska intressant kan man ju säga, och så körde jag i göteborg för första gången och hittar ju ingenstans så hade lite panik när ingen viste hur man körde för att komma till parkeringen :P Men efter lite om och men så kom vi rätt:)  Var lättare att hitta ut som tur va:) 
Vi åkte det mesta och AtmosFear var sjukt härlig :D  Sedan ville dom andra åka kållerado och flumeriden så vi åkte kållerado ca 3ggr och flumeriden 1gång men efter den så var jag helt genom blöt :P


Onsdag

Idag har jag hoppat Vesslan och Bandolera:) Båda skötte sig bra och det känns faktiskt bra inför tävlingen i helgen:) Red Malou idag oxå, hon har ju vilat sedan förra tävlinge. Men nu ska hon ridas varannan dag och träna mycket markarbete inför 4 års championatet som är den 24 sep:) Men hon va i alla fall pigg och glad och hade inga dumheter för sig:) Måste säga att jag är super glad över att jag får chansen att rida och tävla dessa underbara hästar:))

Juste fick även jobbet på sapa:D

Imorgon e jag på Liseberg hela dagen men ska försöka uppdater lite därifrån:)

Godnatt (:



希望希望

Nu ska jag snat åka och hoppas vesslan i vetlanda:) Dock har jag hjälm och allt i eksjö så måste åka dit först och hämta det sedan åka till vetlanda. Efter det ska jag tillbaka för att bygga lite tills jag ska hoppa Bandolera vid 16.

Pratade nyss med en från sapa och jag kanske får ett vikariat där på ca 6 veckor och får börja nästa vecka i sådana fall:D  Hoppas verkligen på det för känner att jag måste komma igång med att jobba nu:)

Blääääh

Hatar när man inte har något att göra, man blir så seg och trött :/ Men i morgon ska jag i alla fall tillbringa största delen av dagen i stallet :) Ska hoppa vesslan och Bandolera lite, får se om jag även rider malou imorgon eller på torsdag:) Hon lär va lite pigg nu efter vilan:P
På torsdag blir det troligen Liseberg :D  Ska bli sjukt roligt för har inte varit där på två år eller något :)

Måndag

Idag har jag som sagt varit hos en naprapat, jag ver lite sne i bäckenet och lite andra saker. Men nu e det bra och ska på återbesök nästa vecka så hoppas på att det inte har gått tillbaka:) Så har faktiskt tagit det lugnt idag, har fikat och varit på bio med syrran:)  Imorgon blir det lugnt också så inget stall då heller. Blir kanske att jag åker en sväng till syrran imorgon med.

Godnatt :)

14 augusti

Usch, är jätte trött idag och orkar inte göra något.  Men va och släppte ut hästarna vid 7 och mockade, skulle ridit ut på Bando också men får göra det senare idag när jag har fått lite ork!  Vädret gör ju inte heller så att man blir piggare:/  Men ska väl hoppa in i duschen snart så hoppas på att man blir lite piggare då.

Imorgon är det måndag och då ska jag till naprpaten på fm. Sedan på em ska jag hoppa vesslan lite eftersom att jag ska tävla henne på lördagen i forserum:)  Sedan på söndagen tävlar jag Bandolera:)
Och jag vet att det kasnke inte e så smart att sätta sig på en häst direkt man har fått ryggen fixad. Men jag kan lixom inte hålla mig ifrån det :P  Så får skylla mig själv om det går tillbaka .


Godnatt

Nu har jag krypit ner i sängen och ska kolla på mamma mia hade jag tänkt. Men e väldigt trött så somnar väl snart!
Men kan sova länge imorgon så det är skönt:) Har inget pass i stallet heller så behöver bara åka och mocka när jag känner för det :)


GODNATT (:

....

Mina söta små katter ville va med när jag tog lite kort innan:)  Eller dom hade inget annat val;p






fredag

jaha då va det redan igen, känns som veckorna går jätte fort. Tänk va fort det kommer gå när jag börjar jobba då :S  Nu gör jag ju inte alls mycket om dagarna men ändå tycker jag att dagarna går fort!
Var och släppte ut hästarna på morgonen så stallet e klart och Bandolera har blivit riden. Den va jätte duktig och fin i början, men när vi kom till den delen när vi skulle hoppa små hinder efter varandra gick det mindre bra :P  Så det måste hon verkligen träna på:) Imorgon skulle jenny rida dressyr med henne och på söndag ska jag ut och mysa med henne i skogen:)  Måste även hitta någon som jag kan hoppträna för nästa vecka för ska till forserum nästa söndag och hoppa 1,10 och 1,20m  så vore skönt om man kunde få hoppträna för någon innan dess:)

Nehe nu ska jag hoppa in i duschen och fixa till mig lite, ikväll ska vi nämligen till familjen Hall och äta massa gott :)

Hörs sen kasnke! Puss


Min fina katt <3

10 augusti

fy vilket tråkigt väder det är:/ Passade på att gå ut och fota när det var lite sol ute.
Ska snart åka till Alex och sover nog där inatt:)  Vi ska äta massa gott, kolla på film och ha det allmänt mysigt i detta skitvädret:)  Har insläppet av hästarna i kväll oxå, men det går fort nu när det bara är tre hästar:)



TRÅK

Funderar på att åka till stallet och rida en häst kanske. Här hemma finns det inget att göra och man blir ju bara trött av att inte göra något :/  Va och släppte ut hästarna på morgonen så stallet är klart och så putsade jag tre träns och en sadel. Så funderar på att putsa det andra oxå eftersom jag inte har något annat att göra.
Har lagt in alla blider på datorn från tävlingen nu också.




Film från tävlingen:)


Godnatt

Idag blev det en tur till Jönköping med Alex:) Jag lämnade tillbaka lite sadlar på charlies och tog med två nya. Sedan gick vi lite på A6, men hittade inget speciellt.
Nu på kvällen red jag Bandolera eftersom att Malou ska få ta det lite lugnt nu när hon varit så duktig:)
Bandolera skötte sig bra i alla fall, även om det är väldigt jobbigt att galoppera lite samlat :P Själv rider man ju inte så ofta i dressyrsadel heller så det känns i vissa musklar efter ett tag :p  

Nu ska jag ta och sova för ska släppa ut dom små hästarna imorgon!

GODNATT!

8 augusti

Har haft en mycket rolig tävlingshelg:)  Första dagen belv det en felfri runda i 1,10 och hästen var super fin:) På lördagen hoppade jag 1,10 och blev även 1,20 som var debut för både hästen och mig:)  I första klassen fick jag ett ner, och i 1,20 fick jag ett stopp på andra hindert men sedan gick det jätte bra:)  Dock fick jag 3 tidsfel så sammanlagt fick jag 7 fel i den klassen, men är verkligen super nöjd:) På söndagen åkte jag till Grankärr med Malou, dock ösregnade det hela tiden men banan var faktiskt väldigt bra ändå:)  Hoppade 1m och vi var nolla så nu har jag kvalat färdigt till semifinalen för 4-års championatet med Breeders Trophy som går den 24-25 september i vetlanda:)

Finaste Bandolera när vi hoppar 1,20m :) <3



4 Augusti

Hejsanhoppsan!

Nu har jag packat allt inför helgen och ska snart åka till stallet. Men först måste jag nog äta något!
Men i alla fall så ska jag prova lite sadlar på Malou idag och hoppas på att någon ligger bra:) Ikväll ska vi bygga banan inför morgondagen:)  Sedan ska jag putsa och fixa alla saker och sedan ska jag knoppa och bada Bandolera:)
Jag tar nog med dator så ska försöka lägga upp lite bilder under helgen i alla fall:)

3 augusti

Började dagen med att ta ut hästarna och sedan red jag och jenny till terrängbanan och hoppade lite med Malou och Avanza:) Gick mycket bra och hästarna tyckte det va rooooligt :)  Sedan har jag varit i jönköping på jobbintervju som gick mycket bra:)  Efter det blev det charlies, köpte en huva till Bandolera + att jag tog med tre sadlar till Malou eftersom att vi troligen ska byta. Va inne på hööks och köpte ett pannband till Bandolera också, så nu kommer hon va fin på tävlingen :)
Imorgon åker jag till stallet på kvällen och sover där till söndag så blir troligen ingen uppdatering!


Denna huvan blev det!


Tisdag

God morgon!
Det är underbart väder ute så jag ska gå ut och sola lite. I eftermiddag blir det stallet och US-möte.

Igår va det hoppträning på morgonen och det gick faktiskt super:) Sedan åkte vi ut på sjön och solade,badade och åkte vettenskidor och ring:)  Fast jag åkte bara ring för vågade inte åka vettenskidor med min rygg:P  På kvällen åkte vi gokart och det var faktiskt jätte roligt så det måste göras om:)


RSS 2.0