SOOOL

Älskar verkligen detta vädret :D   Men när ska det hålla i sig och va så här hela tiden då?!! så man får ju passa på och njuta medans det är fint väder:) 
Nu ska jag äta frulle och sedan blir det väl till att  bättra på solbrännan lite. Har ju inget bättre för mig, men kanske ska åka till stallet och ta lite bilder på hästarna och tämköra Fröken. Så slipper jag det i kväll, för då ska jag hoppa Tosca=)


Tisadag

Nu är det inte långt tills jag börjar jobba, börjar på måndag eftermiddag kl: 14.00- 22.00.
Idag har det faktiskt varit ganska fint väder, jag har varit i sallet och ridit Tosca och tömkört Söta fröken. Började med fröken och hon va jätte duktig och gör precis det man ber henne om :)  Provade även att tämköra ut henne en sväng och det gick oxå jätte bra + att jag fick röra på mig lite. Tosca var mycket mjuk och fin idag, hoppas hon är lika fin i morgon när vi ska hoppa. Men hon brukar för det mesta va bra när det är hoppning på schemat. Måste ju träna lite inför Söndag då vi ska tävla :D  Måste ju tävla lite nu så jag får använda min nya kavaj.
Efter jag har hoppat tosca imon ska christine och jag se om flyer känner för att hoppa lite. Han börjar ju tycka det e roligt igen :)  Fröken ska jag tömköra imorgon igen sedan får jag se om jag longerar henne på torsdag och sitter upp och travar lite :) Hon e ju så känslig den där lilla damen!!






Måste bara säga att jag blir så irriterad på vissa människor ibland!!!!!!






Idag har jag varit....

Idag har jag varit uppe i kisa och ridit Bilbo, Triton och Söta fröken:) Alla skötte sig faktisk väldigt bra. Bilbo kunde visst trava normalt i båda varven utana att dumma sig, sedan fick han hoppa lite och det tycket han va jätte kul och skötte sig utmärkt.  Triton var väldigt tittig och töntig idag. Det var ju mycket vetten på ridbana så det va ju såååå äckligt:P Han fick oxå hoppa lite och det gick bra, men han blir lite väl stark efter. Fröken va jätte duktig idag:D  Hon försökte inte stegra eller dumma sig någonting. Hon kunde till och med stå still i över 5 min utan att försöka stegra:)  Det är posetivt. Hon fick även hon hoppa lite, fast bara lite studs och ett litet kryss. Men det gick jätte bra. Ska nog upp på Måndag igen för att rida bort och hoppa banan som dom ska nu i helgen på tävlingen.
Imon är körslaget i Eksjö så då blir det att gå på det med Christine :D  Hoppas det e något bra så det är värt att se det oxå :P På söndag blir det Bodaborg med Alex och Jossan :)  Man får ju passa på och göra lite nu när man är ledig.

Torsdag

Nu vill jag bli helt frisk igen, så himla tråkigt att gå och va förkyld.  Det är fortfarande piss väder och bara regnar hela tiden. Det hade ju inte varit fel med lite sol kasnke ?!
Har inte gjort något speciellt idag, har bara varit med katten hos vet. så nu ska båda behandlas mot skabb i öronen, troligen den nya grannkatten som smittat honom.  Imon blir det att åka till kisa och rida dom små pollarna och hämta transporten.



<3

Tråååååååååååååååååk

Usch, hatar när det ska regna hela tiden:/  finns ju inget att göra när man inte kan va ute.  Men man kan ju inte bara sitta inne och sura pga vädret när man väl är ledig. Men på fredag ska jag upp till Kisa i alla fall och rida dom små hästarna som jag inte har träffat på två veckor nu :P  Funderar på att hem fröken några veckor nu inna jag börjar jobba, så har man ju något att göra i alla fall:)    Neh nu vet jag inte va jag ska skiva mer :P  men slänger upp lite bilder från studenten och lite annat =)








Avslutar med en bild på lilla Triton:)





<3



Nu är det nära....

Känns som jag har uppdaterat väldigt dåligt det senaste. Men har inte orkat eller haft tid typ. Men imorgon är det det dax för studenten och så fyller jag  ju år oxå:) Ska bli så himla skönt att slippa skolan, men kommer sakna dom flesta från klassen såklart.

Denna veckan har jag verit på idö med klassen, det va va faktiskt roligt:) Vi hade fem kamp och badade badtunna. På onsdagen skulle vi städa och göra fint inför fredag. Vi skulle göra ett plakat som det stod studenten 2010 på men först räkte inte pappen så då fixade ogge och khylberg ny. När Alex hade skrivit färdigt och alla skrivt sina namn på gick alex och jag in, sedan kommer killarna och säger att den blåste sönder. Inte kul när man har hållt på med den i 2 timmmar typ:/ Men vi lyckades lappa ihop den snyggt igen i alla fall:D 
På kvällen skulle vi äta tre rättes middag med klassen och alla lärare. Dock var det bara två rättes, och inte något speciellt. Efter det åkte någta till Fiddes stuga och där spelade vi kubb bland annat. Mycket rolig dag om jag får säga.
Idag blir det till att ligga i solen och njuta av det fina vädret och sedan bler det att åka och kolla på balen i Eksjö:) Lite surt att man inte får gå själv faktiskt :/  Menmen nu är det som det är och det får man leva med :P

RSS 2.0