NYÅR

Idag är det nyår och jag är fortfarande sjuk:( Så det blir ganska lugnt för mig. Vill ju va frisk till nästa söndag eftersom vi åker till sälen då :D  Längtar, är så sjukt mysigt i sälen + att det är sjukt skoj att åka skidor ;)

På tal om något helt annat så tycker jag lite synd om min häst som inte blivit ompysslad på hela veckan för att jag varit sjuk :(  Men det får det bli ändring på nästa vecka och sedan ska jag ha Malou från och med imorgon och sedan några månader frammåt :) Så nu har jag två hästar att ta hand om, så måste se till att bli frisk nu !! Men mår i alla fall bättre, så imorgon får jag nog pyssla om dom små hästarna lite i alla fall :) 


...

Idag skulle mamma och jag till jkpg på förmiddagen, men istället fick jag hoppa in och jobba till kl 12.00. Men det är ju aldrig fel att tjäna lite extra pengar:)
Vi åkte i alla fall till Jkpg efter jag slutat och Alex följde också med:) Doch hittade jag typ inget och det var sjukt mycket folk. Men Bilbo fick ett nytt täcke med hals i alla fall:) 

Klubbdressyr

Idag var det klubbdressyr och sista omgången i KM. Det gick faktiskt ganska bra, jag var typ sjuk så orkade igentligen inte men bet ihop och körde hela programet. Hon klarade faktiskt hela programmet utan att ta fel galopp och att byta i den förvända:)  Dock hade jag ingen ork att hålla ihop henne så det blev lite förstora volter och svängar. Men slutade i alla fall på en 2:a plats och en 3:e plats i KM:et :) Så är väldigt nöjd i alla fall!
Sedan har Bilbo Vaccinerats idag så han ska få ta det lite lungt några dagar. Men red ett ganska hårt pass på stora banan igår och bara låg och galopperade runt banan bland annat, så han har fått bli av med lite energi:)



Jag och Fröken förra vintern:)

GAAAH

Blir så arg på mig själv. Hade tagit jätte fina bilder på Malou och Bandolera i hagen när dom busade. Men av någon anledning trodde jag att jag hade lagt in dom och raderade dom igår från kameran. Men nu hittar jag inte bilderna så hade troligen inte lagt in just dom bilderna :(

25 December 2010

Godmorgon eller något.  Har precis ätit frukost och funderar på om jag ska kolla på några avsnitt av Desperate housewives.
Måste rida hästen idag oxå får han har fått stå i 3 dagar. Snacka om att han kommer va galen och ha överskotts energi!  Men han ska allt få galoppera av sig på stora banan :)  Hoppas bara man sitter kvar för han är ganska bra på att bocka när han har stått  :P  Sedan har jag även middagen i stallet idag med.
Ikväll blir det till att tagga utgång med Christine i vetlanda :D Va ganska längesedan jag var ute nu så det ska bli roligt. För Christine och jag äger ute så det kan ju inte bli något annat än roligt ;D
Men innan det så kommer Syrran hit och vi ska äta mat och dela ut lite till Julklappar:)

Imorgon blir det klubbdressyr på Avanza. Den här gången ska vi vinna, kan inte vinna KM för har bara varit med 1gång innan men kan komma två i alla fall:)  Ska rida La:1 så måste kanske kolla igenom programet 1 gång innan men tror att jag kommer ihåg det.  Det är ju ganska lätte så!


Finaste Malou :)

Kallt...

Nu har man fått lite god julmat i magen och kollat på Kalle Anka :) 
Har Middagen i stallet så det är bara att ta på sig massa kläder och bege sig så
att hästarna får komma in :) 



GOD JUL :D


Uppdatering

Tjosanhoppsan!  Igår var jag som sagt i Ullared, fast hittade inte så mycket.  Köpte ett täcke till hästen men självklart satt det inget bra :(  Så måste sälja det och köpa ett större till honom.
Det var inte så mycket folk och det var skönt:)

I torsdags va det hoppträning och han var så himla duktig min lilla häst :D  Hoppade bland annat en fem och en halv, slutade på runt 130cm:)) Sedan var det en annan övning med studs och ett galoppsprång till en oxer, det fixade han jätte bra med.  ÄLSKAR VERKLIGEN MIN HÄST :D

Idag har jag inte gjort något speciellt. Hade morgonen i stallet så mamma och jag åkte och släppte ut hästarna och fixade stallet. Sedan har jag julpyntat lite vid honoms box:)  Nu blir det snart mat och sedan ska jag nog bara ta det lugnt och glo på tv eller ngt!




Måste nog sova nu !!

Idag fick vi några balar hösilag till stallet så nu klarar vi oss ett tag:)  Sedan hämtade vi ner lite torv med hjälp av Ferry.  Efter vi hade fått hösilaget så skrittade jag, Matilda, Maria Rebecka ut en sväng i det fina vädret. Sedan blev det lite galopp på stora banan och Bilbo bleb lite galen och bockade :p  Han tycker det är as roliga att galoppera snabbt, det är lite synd att det inte finns några fält man kan galoppera på :/
Imorgon är det fullt upp. Vi ska Lussa på massa ställen och vi ska va på första stället kl 07.15. Så måste nog ta och sova nu om jag ska orka med hela dagen.
Kommer inte kunna blogga så mycket denna veckan. Men så här kommer min vecka se ut i alla fall.

Måndag: Lucia hela dagen
Tisdag: Jobba och sedan rida hästen
Onsdag:       ---  l  l ---
Torsdag: Jobba förmiddagen och sedan Hoppträning med Bilbo på kvällen :)
Fredag: ULLARED :D


Trööött

Blev att jag bara hoppade 80 och 90cm idag  istället för vi skulle gå Lucia vid kl 15.00 så hade blivit lite tajt med tid i sådana fall. Men Bilbo skötte sig ganska bra och vi var dubbel nolla i båda klasserna.
Efter vi hade gått Lucia så åkte jag, Matilda och Sara tillbaka till stallet och red. Skulle skritta och trava Helge lite nämligen och ska även göra det imorgon eftersom han stått hela veckan och jag ska ha han på stan på måndag så måste han röra lite på sig innan dess:)
Nu ligger jag i soffan och kollar på tv. Är sjukt trött eftersom vi gick Lucia kl 24.00 i p-hallen inatt och skulle upp vid 6.00 på morgon för att jag  skulle släppa ut hästarna, så sov typ 4 timmar. Får i alla fall sova lite mer i morgon för då behöver jag inte va i stallet från kl 11.00 i alla fall!


Neh nu ska jag bara ta det lugnt och kolla på tv:)  Godnatt <3

10 December

ojojoj, snacka om länge sedan jag ver inne här :P  Men man kan ju inte hinna med allt:)
Det har hänt ganska mycket sedan sist men hinner inte skriva så mycket nu för ska åka in till stan för att gå lucia på luciacup i P-hallen!  Men ska försöka uppdatera lite oftare:)  Imorgon blir det klubbhoppning med bilbo så skriver väl hur det går :)

Pusshej

RSS 2.0